Ketju pikkukysymyksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avei
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Ketju pikkukysymyksille

1wkqnZul5ND07My8XMvRMTXdTgUgeJDcSThy-IWDuK4=w1200-h676-no

Näitähän liikkuu maailmalla useita versioita ja osasta näkee, että ne on menty pilaamaan vaihtamalla taulu jopa kilpiversioon. Ei liene helppo homma varmistaa aitous ja toisaalta kuka tekee enää mitään 50 eurolla.

Priima sanoi:
1wkqnZul5ND07My8XMvRMTXdTgUgeJDcSThy-IWDuK4=w1200-h676-no

Näitähän liikkuu maailmalla useita versioita ja osasta näkee, että ne on menty pilaamaan vaihtamalla taulu jopa kilpiversioon. Ei liene helppo homma varmistaa aitous ja toisaalta kuka tekee enää mitään 50 eurolla.

Omassa kaikki osat orkkista, sen tiedän. Mutta tulevaisuudessa ostaja ehkä ei, jos tästä luovun. Ihan sama, maksan 150€.

ds sanoi:
pasiz sanoi:
ds sanoi:
Mittailen tässä Longinesin Hydroconquestin käyntitarkkuutta ja tällä hetkellä näyttää sijoittuvan noin -3s/pv tarkkuuteen, mikä on mulle ihan riittävä. "Ongelma" on, että tuon saavuttamiseksi pitää kelloa säilyttää yöllä kellotaulu alaspäin, jotta se saisi kirityksi kiinni sen, minkä on kädessä pidettynä jätättänyt. Kädessä ja kellotaulu ylöspäin kello jätättää noin 7-8s/pv.

Olisiko tuo kuitenkin paras käyttää huollossa tarkistettavana? Liikkeessä lupautuivat sen kyllä tekemään, jos haluan.

Kuulostaa että liipotinakselin päädyssä tai päätyasetelman rasvauksessa on ongelmaa, yleensä horisontaaleissa käynnin pitäisi olla sama taulu ylös ja alaspäin, nopeutuu pystyssä hieman. Kannattaa tarkistuttaa.
Vedin tuon kellon täyteen ja nyt näyttäisi seuraavalta:
- kädessä: -1s/pv
- taulu alaspäin: +1s/pv
- taulu ylöspäin: -7-15s/pv

Laitoin tuosta kyselyä swatchin huoltoon ja katsotaan mitä vastaavat.

Mistä muuten tarkastatte kellonne ajan? Siis onko tiuku valtakunnanajassa vai ei. Itse käytän MIKES:n aikaa http://www.mikes.fi/etusivu. Joskus olen miettinyt, että miten verkon viiveet on tuossa otettu huomioon ja kuinka tarkka tuo aika on. Olen tähän asti luottanut ko. aikaan kuin pässi suuriin sarviinsa, koska kuitenkin kyse on mittaustekniikan gurusta Suomessa.

Itseasiassa tarkastan erittäin harvoin. Subi taitaa olla Sepän jäljiltä, seinäkellon mukaan suunnilleen ajassa. Jos oikein tarkkaa aikaa haen niin iPad sovellus Time tai Time is.

m.kellonaika.fi viiveistä en välitä, sillä minulla ei ole edes minuttiaikataulua saatikka sekunti. En varsinaisesti edes seuraa tai säädä kellon aika virhettä ennen kun se on useita minuutteja eli pari kolme kertaa kuussa.

Priima sanoi:
m.kellonaika.fi viiveistä en välitä, sillä minulla ei ole edes minuttiaikataulua saatikka sekunti. En varsinaisesti edes seuraa tai säädä kellon aika virhettä ennen kun se on useita minuutteja eli pari kolme kertaa kuussa.

Hä??? Itseltäni menee yöunet välittömästi, jos kello heittää yli 4-5 s. Tämä tarkoittaa, että pari kertaa viikossa tsekkaan ajan.
Varmaan näitä insinöörin tauteja . . . :D

Itse käytän läppärin kelloa, joka taas synkronoituu automaattisesti NTP-palvelimen kanssa, joten ajan pitäisi olla ainakin kohtuu tarkasti kohdallaan. Käytän tosin pääsääntöisesti vanhaa 6309 Seikoa, jossa sekuntiviisaria ei saa pysäytettyä, sitä asettaessa katselen ajan vain kännykästä tai patteri-Certinasta..

JerryLevis sanoi:
Priima sanoi:

Hä??? Itseltäni menee yöunet välittömästi, jos kello heittää yli 4-5 s. Tämä tarkoittaa, että pari kertaa viikossa tsekkaan ajan.
Varmaan näitä insinöörin tauteja . . . :D

Joo niinppä niin insinöörit ne on omanlaisiaan. Minä elän vuodenaika/vuorokausi rytmiä 24/7 ja vielä säiden armoilla, joten jos säät sallii aamulla töihin tai sanotaanko säiden sallimiin töihin ja kun työt on tehty pois töistä ja kaikki kellonajasta riippumatta. Kellosta katsotaan vain summittainen ajankohta.

Mulla on seinillä kvartseja, niistä tsekkaan, että on sinne päin. Tuon ole yleensä kelpuuttanut, aika harvoin viitsin tsekata mitään oikeata, joskus uteliaana, tai saattaa tulla kausi, että hetken seuraa, etenkin jos joku näyttäs olevan ihan sekaisin.

Osaako kukaan neuvoa mistä etsiä 19 millisiä rannekkeita. Ulkomaiset firmat huomioidaan myös.

Bald Eagle sanoi:
Osaako kukaan neuvoa mistä etsiä 19 millisiä rannekkeita. Ulkomaiset firmat huomioidaan myös.
Täältä ainakin löytyy.
http://www.watchobsession.co.uk/collections/hirsch-straps/19mm
Kannattaa katsoa myös muiden merkkien valikoimat.
Olen tuolta tilannut. Nopea toimitus, hyvä palvelu ja EUssa eli ei tullia ja ALVtä.

Bald Eagle sanoi:

Itselleni tilasin täältä http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html

Minulla olisi yksi ylimääräinen ruskea Hirsch Duke 19mm + solki + tapit, voisin luopua sopuhintaan.

Kiitoksia tiedoista. Välitän eteenpäin. Kaveri Englannissa etsiskellyt jo pitkään uutta ranneketta vaarinsa perintökelloon.

Pikkuisen raivostuttaa itseäkin välillä nämä 19 tai 21 millin lugivälit. Onneksi esim. paksummat nahkanatot menevät nätisti lugivälin täyttäen noihin millin kapeampina. Ja huomasin, että Kellotarvikkeen myymä shark mesh menee juuri ja juuri milliä pienempään lugiväliin.

Mä olen tunkenut 22 mm nahkahihnan 21 mm lugiväliin. Aika tarkkaan pitää katsoa, että juomaa mitään.

Laitetaan vielä tänne kun varmaan tämä lanka on varmaan oikeampi tällaiselle kysymykselle:

Noista Junghansin kuvista tulikin mieleen että mistä kyseisen merkin kelloja nykyään kannattaa hankkia?

Nyt isku kellokuume. Pitäisi saada uutta aikarautaa entisen tilalle. Aluksi olin kvartsien kannalla, mutta mieli on pikku hiljaa kääntymässä automaatteihin niihin enemmän tutustuttuani ja foorumeita selattuani. Certinan DS Action (myös krono ja/tai automaatti) on silmää ja lompakkoa miellyttävä. Automaateista puhuttaessa Longinesin Hydroconquest on ruvennut myös kiinnostamaan. Auttakaa miestä mäessä ja heittäkää mielipiteitä ja kokemuksia kyseisistä kelloista ja siitä että onko se automaatti niin paljon "ylivertaisempi" kvartsiin verrattuna.

Ei se ole ylivertaisempi, mutta yleisesti arvostetumpi ja kysymys tunteesta enemmänkin.
Osin myös siten mahdollisesta jälleenmyynnistä.
Mutta laatumerkkien kohdalla kvartsi olisi ihan "järkevä", tarkka ja huolettomampi.
(Muotikelloissa taas kvartsi on usein parin euron kertakäyttökoneisto, joten se on eri asia.)

Muistelen joskus nähneeni maininnan, että joku seppä tekee kelloihin läpinäkyviä takakansia. Muistaako kukaan, että kuka noita tekisi? Onko joku teettänyt moista hommaa? Mitä maksoi ja mikä oli lopputulos? Kello, johon tuota suunnittelen on Seamaster Chrono ref. 2225.80

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back