Ketju pikkukysymyksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avei
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Ketju pikkukysymyksille

pasiz sanoi:
On myös koneistoja joiden päivän VAIHTOAIKA on yli tunnin, eli päivän vaihtuminen alkaa 23:00 ja viikonpäivä on vaihdettu kello 00:30.

Joissakin tosiaan päivämäärä vaihtuu pikkuhiljaa, eikä vaihdu räpsähtämällä. Minulla oli vähän aikaa sitten Seiko vitosen eräs malli tarkasteltavana. Viikonpäiväkiekko on kaksikielinen, ja vaihtuessa viikonpäivä on ainakin puolisen tuntia sillä toisella kielellä. Koko vaihtoon kuluu yli tunti. Ei tullut seurattua tarkemmin, mutta huomasin vain sattumalta puoli yhden aikaan, että viikonpäivä on toisella kielellä.

nouneim sanoi:
pasiz sanoi:
On myös koneistoja joiden päivän VAIHTOAIKA on yli tunnin, eli päivän vaihtuminen alkaa 23:00 ja viikonpäivä on vaihdettu kello 00:30.

Joissakin tosiaan päivämäärä vaihtuu pikkuhiljaa, eikä vaihdu räpsähtämällä. Minulla oli vähän aikaa sitten Seiko vitosen eräs malli tarkasteltavana. Viikonpäiväkiekko on kaksikielinen, ja vaihtuessa viikonpäivä on ainakin puolisen tuntia sillä toisella kielellä. Koko vaihtoon kuluu yli tunti. Ei tullut seurattua tarkemmin, mutta huomasin vain sattumalta puoli yhden aikaan, että viikonpäivä on toisella kielellä.

Kyllä, 7S26 jossa tuo mainittu kaksikielisyys, vaihtaa päivämäärää viikonpäivineen melkein kolmeen asti. Tämä asettaa haasteensa handujen asettelulle, eli pitää katsoa missä kohtaa vaihto alkaa, eikä sitä missä kohtaa vaihto loppuu. Loppukäyttäjälle on mielekkäämpää nähdä päivä oikeana 0:00 asti, kun tyypillisesti käyttäjä on nukkumassa silloin kun päivämäärä vaihtuu.

-P

Haussa olisi vanhan Seamasterin näköinen kello.
Voi olla myös quartzi. Olisi menossa henkilölle joka ei ole käyttänyt aikaisemmin rannekelloa niin ei oikein innosta laittaa hirveästi kiinni kelloon jos ei tule käyttöä. Mutta ei kuitenkaan mitään ihan rimpulaa kehtaa antaa :-)
Kiitos vinkeistä.

omdeville.jpg

Jalokivien merkitys mekaanisessa kellossa? Tiedän kyllä, että kitkaa vähentämään, mutta onko konkreettisempaa kuvaa/selitystä, millä tavalla? Olen kuullut, että mitä enemmän jalokiviä, sitä tarkempi, miksi?

Kovuus. Joskus muinoin käytetty jalokiviä sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta nykyään timantit on korvattu synteettisillä kivillä.

Parempi koneisto, paljon kiviä, parempi mekaaninen kestävyys, tarkempi myös pitemmällä aikavälillä.

Osaisiko joku antaa selityksen Daytonan hinnoille suhteessa steel/gold vs. steel/steel?
Miksi steel/gold on käytettynä yleensä halvempi/samanhintainen kokoteräksisen kanssa?
Mikä on uutena hinnanero noilla?

Mistä saisi helpolla Polywatchia? Osaako joku vinkata paikkaa, mistä ostaa Ebayn lisäksi?

kr1234 sanoi:
Mistä saisi helpolla Polywatchia? Osaako joku vinkata paikkaa, mistä ostaa Ebayn lisäksi?

Itse ostin Clas Ohlsonilta.

Myykö kulta/kelloliikkeet polywatchia?

JanneA sanoi:
kr1234 sanoi:

Pitää poiketa siis siellä. Tosin nettisivujen tuotehaku ei sitä näköjään tunnistanut. Muita vinkkejä otetaan varoiksi vastaan myös :).

kr1234 sanoi:
JanneA sanoi:
kr1234 sanoi:

Pitää poiketa siis siellä. Tosin nettisivujen tuotehaku ei sitä näköjään tunnistanut. Muita vinkkejä otetaan varoiksi vastaan myös :).

Aine lienee tätä

http://www.clasohlson.com/fi/N%C3%A4yt%C3%B6nkiillotusaine/Pr328192000

Toimii jos ei ole kovin pahoja sraiduja. Syvempiin naarmuihin kannattaa ottaa avuksi vesihiontapeperia 320>>>2000>>>displex

kr1234 sanoi:
JanneA sanoi:
kr1234 sanoi:

Ostoksestani on jo muutama vuosi aikaa ja ilmeisesti CO on ottanut Displexin korvaavaksi tuotteeksi. Pikaisten googlausten perusteella aineilla ei juuri ole eroja.

Kuuluvatko kellot yleensä kotivakuutuksen piiriin, vai pitääkö kelloille ottaa erillinen vakuutus? Lähinnä tarkoitan siis niitä, joilla on kymmenenkin tuhatta euroa kiinni tiukuissa, itsellä siihen on vielä matkaa. :)

Kysäisin omalta vakuutusyhtiöltä (Fennia) jonkin aikaa sitten, ja ilmoittivat että minulla oli jokin esinekohtainen maksimi (jota en muista), mutta ilmeisesti joissakin tapauksissa yksi kokoelma voitaisiin tulkita 'esineeksi'.

Jotenkin muistelisin että se oli 10k€ joka oli se summa, ja koska se minulla alittui niin jätin siihen. Mikäli ylittyi niin piti vissiin lähettää tiedot esineestä/kokoelmasta heille, ja siitä saattaisi seurata lisäkustannuksia.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

TMZ sanoi:
Kuuluvatko kellot yleensä kotivakuutuksen piiriin, vai pitääkö kelloille ottaa erillinen vakuutus? Lähinnä tarkoitan siis niitä, joilla on kymmenenkin tuhatta euroa kiinni tiukuissa, itsellä siihen on vielä matkaa. :)

Soittelin vakuutusyhtiööni kun ostin ensimmäisen arvokelloni, Omega Seamasterin. Lopputulos oli että otin erillisen arvotavaravakuutuksen. Oli kattavin ja edullisin vaihtoehto siihen nähden mitä korvaa ja missä tilanteessa. Riippuu toki monesta asiasta, esim. reissaatko, kotimaassa tai ulkomailla, käytätkö edes arvokkaimpia kelloja, vai pidätkö kotona ihailtavana.

Mikä on Suomessa jonkinnäköinen "hinnat alkaen" -hinta käytetylle, mutta vähintään aitoustodistuksen omaavalle ja huolletulle Subille? Onko ok kuntoisen aidon Subia mahdollista saada alle 3,5K€:n?

No date -mallit erityisesti kiinnostaisi, esimerkiksi Chrono24:stä olen kys. kelloja kytännyt ja hintaero kotimaan käytettyihin tuntuu kovalta, siis Choro24:n eduksi. Liekö sitten feikkejä tms. ?

Onko kellään kokemuksia tällaisesta putiikista Italiassa : www.eora.it ?

Väittäisi ainakin purkavan kellot atomeiksi ja kunnostavan ne 'Italian huolellisesti' . Takuuta 1 vuosi tai lisähintaan 2 vuotta. Mahtaako toimia sitten käytännössä on toinen juttu.

Näkyi olevan myynnissä aika kiinnostava NOS Heuer Automaatti ja muutama muukin kiinnostava klogu.

Tampio sanoi:
Mikä on Suomessa jonkinnäköinen "hinnat alkaen" -hinta käytetylle, mutta vähintään aitoustodistuksen omaavalle ja huolletulle Subille? Onko ok kuntoisen aidon Subia mahdollista saada alle 3,5K€:n?

No date -mallit erityisesti kiinnostaisi, esimerkiksi Chrono24:stä olen kys. kelloja kytännyt ja hintaero kotimaan käytettyihin tuntuu kovalta, siis Choro24:n eduksi. Liekö sitten feikkejä tms. ?

Vaikea on saada alle 3,5 tonnin, mutta välillä joku on rahapulassaan valmis luopumaan nopeasti tarjouksella. Odottamalla. Kellokauppaa pitää aina vähän maistella.

Eikö kukaan osaa vastata tähän kysymykseen? PLS, come on...
Pitäisi tilata osia mutta en haluaisi identifioida kelloa väärin ja saada vääriä palikoita.

Kellox sanoi:
Olen huommannut että useassa kellosa on kaksi erilaista tunniste numeroa.

Esim Citizen 7821-HO8959 takakannessa ja itse kellotaulussa, siellä alhaalla pienellä 7821-H14531
Kunpi noista on se mitä pitää katsoa kun identtifioi kelloa?

Oletko tilaamassa osia kuoreen vai koneistoon?
Noissa numeroissa 7821 näyttäisi viittaavaan kinetic koneistoon, jonka akku esim. Cousinsilta löytyy.
Arvailua, mutta malli luetaan rungosta, yhdelle rungolle voi olla useita tauluja.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 229
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back