Tarvitisin kvartsi-käyttökellon. Vaatimukset:
- erittäin kestävä
- 10v patteri tai solar
- viisarit, säätö nupista
- leveys 38-41
- plussaa: ei päivämäärää, viikonpäivää, tritiniumputket.
Tuleeko mitään mieleen?
Varmaan haastavaa löytää täysin 100% ehdot täyttävää.
Miten ulkonäkö? Tahtoo mennä melko rankan näköiseksi noilla spekseillä? Eli haetko puhdasta rymyä vai millaista ulkonäköä etsit?
10-vuoden patteri ja solar myös rajaa melkoisesti. Kannattaa huomioida, että armeijatyyppisissä kvartseissa usein patteri kestää sen 3-5 vuotta ja vaihto vie autotallityökaluilla 2 minuuttia. Viimeksi otin patterin suoraan Tokmannin hyllystä.
Melko samoilla spekseillä hain kelloa 10 vuotta sitten. Tuolloin ihastuin H3-tyypin kenttäkelloihin. Tritium putket ja klassinen ulkoasu vei itsellä voiton. Tuohon aikaan näitä sai valita alle 200 useammalta valmistajalta. Nyt hinnat hieman karanneet. Itsellä speksinä oli, että menisi myös siistimmässä asukokonaisuudessa.

Tällä rymytty ja menty monessa. Oli yhden kellon kokoelmana ranteessa yli puolenkymmentä vuotta.
Kuvassa alla kannattaa huomioida, että itse ihastuin jätti-kellojen jälkeen tässä klassisiin mittoihin. Ostin tämän alkuperäisessä koossa eli taitaa olla 35mm. Näitä saa myös 40mm, mutta ei huono suuressa kourassa tämäkään. Siro koko muuten suojaa kelloa uskomattoman paljon. Ei tule kolhittua joka paikkaan.
Kerran putsailin sisustaa patterin vaihdon jälkeen kun ei oikein jaksanut käydä, tämän jälkeen toiminut erinomaisesti.
Tuossa ketjussa saattaa myös olla jotain katsomisen arvoisia kelloja:
Pohdiskellut mitä kelloja tulee pidettyä ranteessa eniten. Harrastuksista ja elämäntilanteesta johtuen näyttää G-shockit ja Vostokit saavan käyttöä paljon. Ennen näiden omistamista tuhosin yhden h3-kenttäkellon käytössä. Tämän korvasin aikanaan Garminin Fenixillä, mutta huomasin liian datan...
kellofoorumi.fi
Edit. Erittäin kestävä on hankala muuten määritellä. Jokaisen käyttö vaihtelee paljon. Mitä meinaat kello kädessä tehdä? Melko uskomatonta rääkkiä kestää nimittäin nuo perus Seikon tai citizenin kellot. Saattaisi jopa katsoa noita kvartsi/titaani seikoja joita saa alle 200 euron ja kokeilla mihin saakka kestää.