Longines

Vs: Longines

Kovasti kehutaan Longinesia ja hinta/laatusuhdetta, mutta itselleni jäi Hydroconquestista hieman nihkeä vaikutelma. Eikö kellään muulla ole tullut edes lievää pettymystä esim. Hydroconquestista?

Laatikko ja paketti on ok, tosin muovinen jalopuujäljitelmä vähän luo jo suuntaa itse kellosta...

Kellot on designiltaan hienoja ja kuvissa hyvännäköisä, laatukin on ihan ok, mutta tosiaan IHAN ok.
Rannekkeen lukko on mielestäni huono, itse ranneke ihan ok, mutta sitten se varsinainen kello: Bezel jäykkä ja jotenkin silti rimpulan tuntuinen, ei napakka ja selkeä. Kellon säätäminen oli myös mielestäni hankalaa, isot kruunun suojat, todella jäykkä kierrelukituksen avaus ja säätöje tekeminen tuntumaltaan vähän epämääräistä.

About samaa laatua saa kyllä jo n.100€ hintaluokan replikoista, esim. Parniksesta.

Hienoja kelloja, mutta hieman jäi pettynyt vaikutelma minulle.
 
Vs: Longines

Minusta Hydro Conquestin laatu ja viimeistely oli vaikuttavaa ja vakuuttavaa. Kronossa mm. on aivan mahtava kiuas sisällä, sellaista column wheel viritettyä 7750 valjouxia ei kyllä sillä rahalla ja yhtä uskottavalla brändillä saa reilulla tonnilla muusta.

Juu, on kankea bezel ja juu on karu lukko. Mutta desk divereissa saa maksaa mielestäni aika paljon enemmän, ennen kuin alkaa olla kunnollisemmat.

Sitä normiversiota minulla ei ole ollut mutta koska sen saa n. 700:llä, niin pidän senkin hintaa varsin sopivana.

Kommentoinpa samalla tuohon hour anglen punatauluiseen. Sattuma, että myös tänään osuin itse tuolle saitille, siellä oli epäilyttävän näköinen GO:kin........ :-/
 
Vs: Longines

Sain nyt vihdoin myös Longines-liikestä vastauksen - kyllä on oikea peli, melko vanha malli.
 
Vs: Longines

setäTikTak sanoi:
Sain nyt vihdoin myös Longines-liikestä vastauksen - kyllä on oikea peli, melko vanha malli.

Jees! Hieno homma, että ammattilaiset vastasivat.

Sori oma hämmentämiseni aiheessa, olkoon aito :)
 
Vs: Longines

Tampio sanoi:
Kovasti kehutaan Longinesia ja hinta/laatusuhdetta, mutta itselleni jäi Hydroconquestista hieman nihkeä vaikutelma. Eikö kellään muulla ole tullut edes lievää pettymystä esim. Hydroconquestista?
... Rannekkeen lukko on mielestäni huono, itse ranneke ihan ok, mutta sitten se varsinainen kello: Bezel jäykkä ja jotenkin silti rimpulan tuntuinen, ei napakka ja selkeä. Kellon säätäminen oli myös mielestäni hankalaa, isot kruunun suojat, todella jäykkä kierrelukituksen avaus ja säätöje tekeminen tuntumaltaan vähän epämääräistä..
:agreed: Aikanaan samankaltaisia tuntemuksia 41mm Hydroconguestista. Listaan lisäksi vielä se, että teräsranneketta ei saanut säädettyä ranteeseen sopivaksi ilman puolikasta jatkopalaa.
 
Vs: Longines

arbit sanoi:
setäTikTak sanoi:
Sain nyt vihdoin myös Longines-liikestä vastauksen - kyllä on oikea peli, melko vanha malli.

Jees! Hieno homma, että ammattilaiset vastasivat.

Sori oma hämmentämiseni aiheessa, olkoon aito :)

Yhä jotenkin ihmettelen asiaa, koska tuo on ihan erinäköinen kuin kaikki muut hour anglen kuvat, uudet ja vanhat löytämäni ja ainoa, jossa on päivämääräkenttä.

Tämä huikean vanhakin näyttää vastaavalta kuin uudet heritaget:

http://www.ebay.com/itm/RARE-Original-Longines-Lindbergh-Hour-Angle-Navigation-Wrist-Watch-SERVICED-/330858976087

Sen nupin kun pitäisi pyörittää taulun pohjassa olevaa sisäkehää ja kellonaikaa..?
 
Vs: Longines

Minun muutama kuukausi sitten ostaman HydroConquest on alkanut oireilemaan, ehkä kenties!?!
Tämä minun Longines on minun ensimmäinen mekaaninen kello.
Sillähän on 38 tunnin käyttövara, mutta kaksi kertaa kun olen ottanut sen yöksi pois, niin aamulla se on ollut täysin pysähtynyt, edes sekkunttiviisari ei liiku!
Sitten kun sitä nupista kiertää, niin taas toimii.

Olen noviisi, kertokaa fiksummat pitäisikö lähettää se huoltoon, vai onko tämä normaalia? Pysähteleekö mekaaniset kellot "aina silloin tällöin - ja lähtee taas käyntiin kun nupista pyörittää parikymmentä kertaa?"

Joskus teen niin että katson leffaa ja mainostauolla pyöritän rannetta,että automaatti kello saa virtaa, niin luulis että kelloni saa tarpeeksi liikuntaa mainostauolla.
Aika veemäinen tilanne, kun ei tiedä onko tämä normaalia vai ei!
Pliis auttakaa aloittelijaa.
 
Vs: Longines

Nissilä sanoi:
Minun muutama kuukausi sitten ostaman HydroConquest on alkanut oireilemaan, ehkä kenties!?!
Tämä minun Longines on minun ensimmäinen mekaaninen kello.
Sillähän on 38 tunnin käyttövara, mutta kaksi kertaa kun olen ottanut sen yöksi pois, niin aamulla se on ollut täysin pysähtynyt, edes sekkunttiviisari ei liiku!
Sitten kun sitä nupista kiertää, niin taas toimii.

Olen noviisi, kertokaa fiksummat pitäisikö lähettää se huoltoon, vai onko tämä normaalia? Pysähteleekö mekaaniset kellot "aina silloin tällöin - ja lähtee taas käyntiin kun nupista pyörittää parikymmentä kertaa?"

Joskus teen niin että katson leffaa ja mainostauolla pyöritän rannetta,että automaatti kello saa virtaa, niin luulis että kelloni saa tarpeeksi liikuntaa mainostauolla.
Aika veemäinen tilanne, kun ei tiedä onko tämä normaalia vai ei!
Pliis auttakaa aloittelijaa.

Ei kuullosta kyllä lainkaan normaalilta, eikun huoltoon.
 
Vs: Longines

Nissilä sanoi:
Sillähän on 38 tunnin käyttövara, mutta kaksi kertaa kun olen ottanut sen yöksi pois, niin aamulla se on ollut täysin pysähtynyt, edes sekkunttiviisari ei liiku!
Sitten kun sitä nupista kiertää, niin taas toimii.

Aivan ilmiselvästi kellossa on jotain vikaa ja tuo pitää saada ilmaiseksi korjattua takuukorjauksena. Jos pidät kelloa ranteessa päivisin ja et ole neliraajahalvaantunut, niin ei saa olla pysähtynyt aamulla. Ymmärtääkseni noin 8 h ranteessa (+- liikkumisaktiivisuuden vaikutus) pitäisi riittää lataamaan kello.
 
Vs: Longines

Kiitos vastauksista, lähetän kellon huoltoon. Tänks!
 
Vs: Longines

Täytyy nyt vähän hehkutella, kun tuli ostettua uusi Lonkku. Löytyi ohikulkiessa kivijalkaliikkeen ikkunasta Legend Diver ja oli vielä isolla laatikolla. Faijalleni hommasin samanlaisen aikaisemmin lahjaksi ja vähän poltellut sen jälkeen. Onhan tuo klassinen suklari ja ihan pimeästi vastinetta rahalle. Tosin, en väitä että IWC:n tai Jaeger-LeCoultren mallit ei polttelisi enemmän. Köyhällä vaan loppui kolikot kesken.

Myönnettävä myös, että vaikka olen isoihin kelloihin tottunut, niin 42mm toimii tässä melkein loppuun asti. Tuo on sisäänrakennetun "bezelinsä" ansiosta aika ison oloinen. Ja tuollaisiin 300g painaviin möhköihin tottuneena aika mukava ranteessa...

fpv49dJ.jpg


Samalla keikalla löytyi myös vanhaan Longineksen Master Collectioniin uusi viisareihin sopiva Hirschin hihna ja mukaan sai vielä ständin...

q7tZ9oO.jpg
 
Vs: Longines

Mun Longines voisi jo tulla Ruotsista pois huollosta, alkaa huolestuttamaan. Ja sitten alkaa kauiha lakimies prosessi, jos en saa sitä säädyllisessä ajoissa. Penteles!!
 
Vs: Longines

Nissilä sanoi:
Mun Longines voisi jo tulla Ruotsista pois huollosta, alkaa huolestuttamaan. Ja sitten alkaa kauiha lakimies prosessi, jos en saa sitä säädyllisessä ajoissa. Penteles!!

Laatukellot.fi on ilmeisesti sittenkin asialinjalla toimiva firma.
Soitin sinne ja kysyin huollossa olevan kelloni statusta ja se on tällä hetkellä testauksessa ja se lähetetään takaisin noin viikon kuluttua. :goodjob
 
Vs: Longines

Nissilä sanoi:
Nissilä sanoi:
Mun Longines voisi jo tulla Ruotsista pois huollosta, alkaa huolestuttamaan. Ja sitten alkaa kauiha lakimies prosessi, jos en saa sitä säädyllisessä ajoissa. Penteles!!

Laatukellot.fi on ilmeisesti sittenkin asialinjalla toimiva firma.
Soitin sinne ja kysyin huollossa olevan kelloni statusta ja se on tällä hetkellä testauksessa ja se lähetetään takaisin noin viikon kuluttua. :goodjob

Laatukellot on ihan ok, iso mutta melko notkea firma omissa käänteissään tuntuu olevan.
Huollot ja valmistuslinjat toimittajilla ovat asioita, joissa omat kädet loppuu ja aika kuluu ;)
 
Vs: Longines

Hyvä tietää, että firma on luotettava, mutta alkoi todellakin huolettamaan tuo huollon aika.
 
Vs: Longines

Nissilä sanoi:
Hyvä tietää, että firma on luotettava, mutta alkoi todellakin huolettamaan tuo huollon aika.

/quote]

Tulihan se kellohuollosta, tuossa pari päivää sitten ja hyvin pysyy näyttää pysyvän ajassa.
Nyt on taas kivaa :D
 
Vs: Longines

Hei. Pitää kysellä näin ammattilaisilta kellon hankinnasta. Legend Diver houkuttaa todella paljon. Ongelma on vain se mistä hankkia? Näin maalla asuvana ei ihan kivijalkaan ihan hetkessä pääse irtoamaan.
 
Vs: Longines

En osaa ottaa kantaa laatukellot.fi luotettavuuteen, mutta hintataso voi olla korkeampi kuin mitä saa tingittyä kivijalkaliikkeistä. Esim. ostin Longinesin HC chronon ja maksoin siitä huomattavasti vähemmän. Laatukellon kautta tarjottiin 12% alennusta ovh:sta, kun kivijalasta sain -25%. Erotus oli 200 euroa.
 

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 232
Viestit
69 117
Jäsenet
7 627
Uusin jäsen
axlehton
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back
Ylös