Tervetuloa

Suomen suurimmalle kelloaiheiselle keskustelufoorumille

Liity mukaan!

Longines

Markusn

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0
Vs: Longines

Oma 1,5v vanha HC kävi alkuun -7sek/päivä. Käytin rukkauksessa jonka jälkeen mentiin +14sek/päivä ja nyt eilen hain kellon taas rukkauksesta ja nyt viimeisen 18h aikana edistänyt jo +7sek, vaikka kello on ollut tuosta ajasta 14h ranteessa ja 4h pöydällä taulu ylöspäin. Mitähän tän kanssa nyt tekis?

Vacheron

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Taitaa tuollaiset 1sec./pvä olla käytännössä melko harvinaista. COSR on -4/+6.

ToniB

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Mulla pari vuotta vanha HC käy 24/7 ranteessa ollessaan miinus 1-2s/päivä

Markusn

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Nyt viimeisen 20h aikana +11sek. Laitoin maahantuojalle viestiä, katsotaan mitä tulee vastaukseksi..

Tykkäyksiä
1

Oman HC:n ostin Laatukello.fi lafkasta, kuten olen aiemmissa viesteissä kertonut.
Aikansa toimi kuin unelma kunnes alkoi pysähtelemään ja käytin sen yhden kerran Laatukelloilla huolllossa ja sama juttu noin kuukauden päästä, no vahingosta viisastuneena vein Lonkkuni paikalliseen Timanttiseen ja he lähettivät kellon maahantuojan huoltoon.
Voi veljet! Huolto oli ammattimaista ja nopeaa = Tuli hienossa Lonkun erittäin hyvin pehmustetussa kotelossa, jossa voin kelloani kuljettaa ja jonka voi sujauttaa vaikka povitaskuun ja luonnollisesti maahantuoja oli liittänyt kellon tarkkuusmittaukset paperille josta näin mitä kellolleni oli tehty.

Laadukasta työtä!

Nyt käy HC todella tarkasti, eli noin 4-5 sekuntia vuorokaudessa - Tosin minun "kellorutiinini" on sellainen että laitan kellon ranteeseen seitsemältä aamulla ja otan pois noin 23:00 kun menen koisimaan ja minulla on tapa :what kutsukaa tätä kellohulluudeksi tai miksi tahansa niin, esim. elokuvaa katsellessa pyörittää kättä/rannetta mainoskatkolla, kutsun tätä ranteen heiluttamista "kauramoottoriksi", vitsi? Kenties, mutta toimii ja pitää Lonkun ajassa.

varonen

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Onko noissa Hydroconquestin 39mm ja 41mm automaattimalleissa mitä muuta eroa kuin tuo koko? Nopealla googlella en mitään järkevää löytänyt.

Edit: rupesihan sitä löytymään kun haki muullakin kun vain pelkillä sarjanumeroilla

chevybm

Jäsen
Tykkäyksiä
3

varonen sanoi:
Onko noissa Hydroconquestin 39mm ja 41mm automaattimalleissa mitä muuta eroa kuin tuo koko? Nopealla googlella en mitään järkevää löytänyt.

Edit: rupesihan sitä löytymään kun haki muullakin kun vain pelkillä sarjanumeroilla
Moi, koko on ainut ero noissa. Minulla oli muutama vuosi sitten 39mm sininen HydroConquest ja se oli omasta mielestä mukavempi pitää kun 41mm mikä broidilla oli.

samyel

Jäsen
Tykkäyksiä
18

Kolme Longinesia on käsieni kautta kiertänyt ja nyt tuli vaihdossa Conquest. Täytyy sanoa että Hydroconquest ja Legend Diver jää kakkoseksi tuntumassa.

Legend Diverissa hämäsi ruuvikruunu. Hydroconquestin ranneke (lukko) oli keskinkertainen. Tässä Conquestissa on hyvä ranneke ja lukko ja kruunu toimii hienosti. Yksilöitähän nämä on, mutta tämä tuntuu tosi hyvältä ranteessa. :)

Jämerän oloinen kello.

Peltzu

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0
Longines

Minulla on ollut tuollainen HydroConquest automaatti 3 viikkoa ja kello on nyt edistänyt sinä aikana 2 sekunttia. Olen todella positiivisesti yllättynyt :D Luulin, että nuo heittävät vuorokaudessa jo useita sekuntteja.

Tykkäyksiä
1

ds sanoi:
Kertokaa viisaammat ja pidempään omistanut kuinka leveä remmi tuohon HydroConquestiin sopii. Itse olin mittaavinani 20 mm, mutta monet puhuvat lugien välinä 21 mm:stä.
Tähän olisi hyvä saada vastaus, sillä aion tilata pari kangas nato ranneketta ja parempihan se aina on olla hieman suurempi kuin että tapit vilkkuvat välistä - Joku on täällä joskus puhunutkin minkä kokoisia remmejä kannattaa tilata Hydroconquestiin, mutta en muista missä.

Jarkko / Ranneaika

Trusted Seller
Tykkäyksiä
4

Ainakin 41mm Longines HydroConquest Chronossa (ref. L3.644.4.56.6) lugiväli on 21mm. Reffillä etsimällä pitäisi muidenkin mallien lugiväli kyllä löytyä.

Tykkäyksiä
1

kyselin Longinesin Hydron metalli rannekkeen vaihdosta jo tuolla -Ketju pikkukysymyksille osiossa, ja ajattelin että jos täältä löytyisi Longines expertti joka tietäisi kaiken Lonkuista.
Ostin Nato-rannekkeen ja rannekkeen vaihtotyökalun, mutta työkalun haara osa oli liian iso mahtuakseen väliin missä aukaistaan rannekkeen jousitatappi.
Kävin paikallisessa Timanttisessa, mutta itse kelloseppä oli livahtanut kesälomalle, joten sieltäkään en saanut apua.
Pikkukysymys -ketjussa arveltiin/tiedettiin että Hydroqoncuesin rannekkeen irroittamiseen tarvittaisiin työkalu jolla avataan molemmat jousitapit saman aikaisesti. Ne ovat kalliita vehkeitä - Mutta onko täällä jonkun Lonkku spesialistilla tietoo...

Kellouutiset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
8 064
Jäsenet
4 713
Uusin jäsen
MH1
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet