varonen

Uusi jäsen
Liittynyt
26.9.2015
Viestit
18
Vs: Longines

Nissilä sanoi:
kyselin Longinesin Hydron metalli rannekkeen vaihdosta jo tuolla -Ketju pikkukysymyksille osiossa, ja ajattelin että jos täältä löytyisi Longines expertti joka tietäisi kaiken Lonkuista.
Ostin Nato-rannekkeen ja rannekkeen vaihtotyökalun, mutta työkalun haara osa oli liian iso mahtuakseen väliin missä aukaistaan rannekkeen jousitatappi.
Kävin paikallisessa Timanttisessa, mutta itse kelloseppä oli livahtanut kesälomalle, joten sieltäkään en saanut apua.
Pikkukysymys -ketjussa arveltiin/tiedettiin että Hydroqoncuesin rannekkeen irroittamiseen tarvittaisiin työkalu jolla avataan molemmat jousitapit saman aikaisesti. Ne ovat kalliita vehkeitä - Mutta onko täällä jonkun Lonkku spesialistilla tietoo...
Ite oon ihan tavallisella jousitappityökalulla saanu rannekkeen irrotettua.
 

Makke

Uusi jäsen
Liittynyt
27.9.2017
Viestit
10
Vs: Longines

Hei! Millaista nahkaranneketta suosittelisitte siniseen Longines HC: kelloon? Olen miettinyt sinisen sävyistä. Hirschin valikoiman olen jo katsonut ja sieltä ainakin heavy calf ja tiger mielyttänyt silmää. Onko jollakin jotain suosituksia muiltakin valmistajilta? :)
 

Mars

Uusi jäsen
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
51
Vs: Longines

Euroopassa lähinnä 2 valmistajaa, Hirsch ja Morellato. Itse pidän enemmän jälkimmäisestä. PVR teettänee mateen nahasta myös sinisiä?
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Longines

Makke sanoi:
Hei! Millaista nahkaranneketta suosittelisitte siniseen Longines HC: kelloon? Olen miettinyt sinisen sävyistä. Hirschin valikoiman olen jo katsonut ja sieltä ainakin heavy calf ja tiger mielyttänyt silmää. Onko jollakin jotain suosituksia muiltakin valmistajilta? :)

Jo mainittujen Hirschin ja Morrelaton lisäksi katsoisin pienempienkin valmistajien rannekkeita, kuten ColaRebin, jolta löytyy eri mallistoista monia hyviä sinisen sävyisiä:

http://shop.colareb.it/en/48-watch-straps

Kuten vaikka tämä Siena Blue:

siena-blue.jpg
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Vs: Longines

Onko Suomesta jo laajasti saatavissa 2017 esitellyt Master Collection Blue Edition ja Grey?

LONGINES-Master-Collection-gray-soleil-dial.jpg


image-master-01.jpg


Todella komeita pukukelloja. Vakavasti harkinnassa Tudor Glamour Day Daten sijaan taikka rinnalle, jos menen ihan kaksi pukukelloa hankkimaan.
 

kuoris

Jäsen
Liittynyt
13.4.2016
Viestit
175
Vs: Longines

Hyvältä näyttää. Vielä kun saisi ilman päivämäärää tai olisi edes lähempänä taulun väriä kuin iänikuinen mustaa valkoisella.
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Vs: Longines

Missä liikkeessä Suomessa on parhaiten ko. merkkiä esillä? Sitä tässä mm. pohdiskelen, että löytyisiköhän mistään noita uusia malleja (Masterin Blue Edition ja Grey)...?
 

Calle_H

Jäsen
Liittynyt
15.10.2017
Viestit
172
Vs: Longines

https://www.youtube.com/watch?v=54BkTpVoP3Y

Federico puhuu kelloista... ja nimenomaan tässä Longines-merkkisistä kelloista. Ihan asiallista kritiikkiä tuo, että nykyään hintahaitari on todella laaja. Nostan esille tuosta myös tuon kritiikin, että kulujen leikkaamiseksi esim. nahkarannekkeissa olisi laadullista downgreidaamista. Onko tuo puristin "hifistelyä", jonka takia tällaisen tavallisen kuolevaisen ei kannata liikaa stressata, vai onko se niin, että esim. jokin Master Collectionin nahkaremmillä varustettu kello saattaisi aiheuttaa harmaita hiuksia remmin kestävyyden osalta?
 

Michael

Uusi jäsen
Liittynyt
30.1.2017
Viestit
64
Vs: Longines

Asiasta toiseen: Longines esitteli keväällä uudet HVP elikkä Kovasti Korkean Tarkkuuden kvartsikellot. Niitä on sekä kolmeviisarinen että kronografiversio, kumpaakin kahta kokoa, 41 & 43mm ja 42 & 44mm. Pienemmät eurooppalaisille, isommat amerikkalaisille...

Mielenkiintoisia ominaisuuksia:

- luvattu tarkkuus +- 5 sekuntia/vuosi, tarkin itsenäinen rannekello maailmassa
- päivyri käynnistetään tehtaalla, se on ns. perpetual eli näyttää aina oikein ilman säätelyjä
- kello tunnistaa viisareitten asennon ja korjaa ne oikeaksi jos isku tai magnetismi aiheuttaa hämminkiä
- viisarit pysähtyvät voimakkaassa magneettikentässä mutta palautuvat itsestään tilanteen purkauduttua
- pariston kesto 5 vuotta
- kun patterin loppumisen signaali käynnistyy ja paristo vaihdetaan 6 kuukauden sisällä, pysyy kello oikeassa ajassa pariston vaihdon ajan
- tuntiviisaria voi hyppyyttää tunti kerrallaan eestaas ilman että kello pysähtyy (kesäaika, aikavyöhykkeet)
- aikaa ei voi säätää enempää kuin 24 tuntia suuntaansa (se kalenteri...)

Malleja on periaatteessa ne kaksi x kaksi, mutta versioita (hihna, värit) on kymmenittäin. Hinta on kohtuullinen, pienempien kellojen valmiiksi tingityt hinnat kivijalkakaupasta Aleksanterinkadulta olivat 760€ normikellosta ja 1250€ kronografista. Toimitusaika 4-6 viikkoa, ei ole vielä hyllyssä.

Oikeastaan ainoa negatiivinen seikka on vesitiiveys, vain 5 atm eli 50 metriä. Ei siis uintikello.

Voipi olla, että joku versio (valko/hopeatauluinen) ilmestyy ranteeseen/laatikkoon jossain vaiheessa. Yhden vanhan Seikon juuri panin pois, joten kiintiössä on nyt tämmöisen mentävä aukko.
 

Michael

Uusi jäsen
Liittynyt
30.1.2017
Viestit
64
Vs: Longines

Itse itselleni vastaten: Pukki (tai tonttumuori tässä tapauksessa) on käännellyt kiviä ja moinen on tuloillaan jouluksi. Aleksilla kertoivat kelloja tulevan vasta joskus helmi-maaliskuussa, onneksi Pukilla on agentteja lähempänä kellopajaa...

Siis valkoinen 41 millinen.

Hyvää joulua kaikille...
 

MacKaiwer72

Jäsen
Liittynyt
19.2.2018
Viestit
178
Vs: Longines

Pari kuukautta olen omistanut Longines Conquest V.H.P:n (41 mm musta, teräsrannekkeella) ja kello on viettänyt lähes koko omistusaikani kellojen säilytysboksissa. Suurin syy siihen on ollut että teräsranneke on tuntunut omaan makuuni liian sirolta ja korumaiselta, ja mielestäni leimannut kelloa vahvasti pukukelloksi... Lähtötilanne siis tämä:

WUcPYUp.jpg


Viimein sain ahaa elämyksen kokeilla kelloon paria natoranneketta ja fiilis plus suhtautumiseni kelloon muuttui täysin! Kellosta tuli mielestäni enemmän käyttökello, kevyempi ja ilmavampi ranteeseen... Ja jotenkin enemmän toolwatchmaisempi. Olen tyytyväinen muutokseen ja kelloa tulee nyt käytettyä varmasti enemmän.

Kuvat natoista --------->

Bond:

WVeEri3.jpg


Martini Racing Team:

roZeAMF.jpg
 

TimePiece

Uusi jäsen
Liittynyt
1.2.2018
Viestit
43
Vs: Longines

^ IMHO

Tuohon ei nato oikein sovi? Tulee jotenkin ristiriitainen kokonaisuus?

Kokeile perinteistä - ja ehkäpä tylsääkin :) ? - ruskeata nahkahihnaa. Toiminee paremmin?

Mielipiteitähän nämä ovat ja pääasia on toki se että *sinä* pidät valinnoistasi hihnan suhteen.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Longines

TimePiece sanoi:
^ IMHO

Tuohon ei nato oikein sovi? Tulee jotenkin ristiriitainen kokonaisuus?

Kokeile perinteistä - ja ehkäpä tylsääkin :) ? - ruskeata nahkahihnaa. Toiminee paremmin?

Mielipiteitähän nämä ovat ja pääasia on toki se että *sinä* pidät valinnoistasi hihnan suhteen.

Samaa mieltä. Ei oo mun mielestä mitenkään nato-kello. Itsekin kokeilisin nahkaranneketta. Musta passaa about kaikkeen. Toki jos itseä nato viehättää niin ehottomasti antaa palaa vain.
 

MacKaiwer72

Jäsen
Liittynyt
19.2.2018
Viestit
178
Vs: Longines

TimePiece sanoi:
^ IMHO

Tuohon ei nato oikein sovi? Tulee jotenkin ristiriitainen kokonaisuus?

Kokeile perinteistä - ja ehkäpä tylsääkin :) ? - ruskeata nahkahihnaa. Toiminee paremmin?

Mielipiteitähän nämä ovat ja pääasia on toki se että *sinä* pidät valinnoistasi hihnan suhteen.

Koska mieli on aina ehdotuksille avoin ja Junkersin flygarin mukana tullut ruskea nahkahihna valkoisin tikkauksin oli tuossa ilman kelloa niin äkkiäkös sitä tuohon kokeili... Ja pakko myöntää että kyllä se kokolailla hienosti meni Lonkun kaveriksi ja näyttää hyvältä :) Rannetuntuma on parempi kuin natoilla koska nyt kello lepää mukavasti ranteen päällä. Kiitos vinkistä, itsellä olisi varmaan mennyt taas pari kuukautta ennenkuin tuotakin olis oma-aloitteisesti kokeillut ;D

30gyk23.jpg


2TGvbeW.jpg
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Longines

Jep, nyt näyttää jo oikein hyvälle. Toki muun värisiäkin voi halutessaan testailla, mutta ehdottomasti nahkaranneke kuin nato, mun mielestä.
 

tj86430

Jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
304
Vs: Longines

Musta nahka näyttäisi varmaan paremmalle kuin ruskea tuon mustan taulun kanssa.
 

MacKaiwer72

Jäsen
Liittynyt
19.2.2018
Viestit
178
Vs: Longines

tj86430 sanoi:
Musta nahka näyttäisi varmaan paremmalle kuin ruskea tuon mustan taulun kanssa.

Voi olla mutta kellovaraosaboxissani ei tällä erää ollut kuin tuo ruskea Junkersin hihna. Se tuntuu mainiolta ranteessa ja tällä erää se oli ilmainen päivitys niin mennään sillä toistaiseksi... Jos joku mukava musta hihna osuu kohdille niin ehdottomasti menee kokeiluun mutta sen täytyy sitten olla yhtä hyvän tai paremman tuntuinen ranteessa syrjäyttääkseen tuon nykyisen ;)

Puhti sanoi:
Jep, nyt näyttää jo oikein hyvälle. Toki muun värisiäkin voi halutessaan testailla, mutta ehdottomasti nahkaranneke kuin nato, mun mielestä.

Joo natoille on jo uudet kodit, Martini meni valkotauluisen Marc & Sonsin kaveriksi ja Bondi pääsee jossain vaiheessa testiajoon Bulovan Lunar Pilottiin... Tämä Longines tulee jatkossa palvelemaan vain ja ainoastaan nahkahihnalla :agreed:
 

mongooli

Uusi jäsen
Liittynyt
22.8.2016
Viestit
1
Vs: Longines

Mites näissä menee hinnat? Putooko ovh heti 20% kuten monissa merkeissä vai ovatko hinnat kiinteitä? Ja miten vertautuu laatu vaikka siihen omegaan, joka on hiukan korkeammassa hintaluokassa jo alkaen malleissa?
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös