Omega

Vs: Mikä on hienoin Omega?

Tää on mun mielestä:
http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/moonwatch/omega-co-axial-chronograph/31163445101001

Nämä:

Omega_Speedmaster_Moonwatch_black-ceramic_moon_LG.jpg

http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/moonwatch/omega-co-axial-chronograph/31192445101003

Moonwatch-Stillframe_00034.jpg

http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/moonwatch/anniversary-limited-series/31162423006001

^Tuo ruskea tauluinen on todella hieno!

Omega-Seamaster-Bullhead-White-Dial-thumb-570x380-18699_zpsdf32420e.jpg

Seamaster 300 Master
seamaster300.png

Speedmaster '57
intro_fuite.png

Vs: Cal. 2500:n ongelmat?

Epäilen flegmaattista käytöstä työpaikalla, tai sitten vaimosi hakkaa taulunaulat PO:lla.

Itsellä ollut 6 kpl PO:ta. Kaikki toimineet ongelmitta.

Minunkin PO toiminut aina täysin moitteitta. Yksi parhaita kelloja joita olen omistanut.

Mikä versio 2500:sta on kyseessä, a,b,c vai d?

Kannattaa lukaista tämä ketju läpi ja erityisesti Archerin kommentit noissa kolmessa ensimmäisessä versiossa esiintyvistä ongelmista: http://omegaforums.net/threads/does-my-smpc-use-a-2500c-or-2005d-movement.16059/

Itselläni on SMP 2500c koneistolla ja on pelannut ongelmitta vuodesta 2008 saakka, mutta ilmeisesti maailmalla on ongelmia ollut tämän kaliiberin kanssa.

Archer on suurempi ongelma kellomaailmalle kuin yksikään mainituista varianteista...

pasiz sanoi:
Archer on suurempi ongelma kellomaailmalle kuin yksikään mainituista varianteista...
Miksi näin? Tuntuu nauttivan melko suurta luottamusta niin Omega forumilla kuin WUS:sakin?

Olisko Archer ja Archie(Luxury) nyt mennyt sekaisin?

kamak sanoi:
pasiz sanoi:
Miksi näin? Tuntuu nauttivan melko suurta luottamusta niin Omega forumilla kuin WUS:sakin?

Toki, mutta täytyy muistaa että a,b ja c koneita on maailmalla ulkona paljon, eikä niissä nyt mitään ihmeellistä aikapommia tikitä. Mutta tuon kaverin mukaan on. Ainoastaan co-axialin öljyämistarve on mielestäni suunnitteluvika, mutta silti ei mennä muiden merkkien huoltovälistä minnekään.

Ok, ilmeisesti näitä pysähtymisiä jonkun verran kuitenkin on ollut, liekö sitten johtunut siitä että Omega itsekkin mainosti aluksi että huoltoväli näillä co-axial malleilla on pidempi. Siihen en osaa ottaa kantaa miten paljon näiden ongelmien paisuttelusta on Arherin ansiota.

Kuten sanottu, minullakin tuo 2500c on toiminut ongelmitta vuodesta 2008 eikä kelloseppä maininnut huollon yhteydessä mistään ongelmasta.

kamak: ei ole käryä kirjaimesta, pictogrammissa ei ole mainittu ja kansi ei ole tehtaan jälkeen ollut auki.

Omegaäijän arvio osui ehkä työpäivän luonteen suhteen oikein; ihmetytti vaan seuraavan aamun todella nahkea käyntiinlähtö, ja tiuku ei vedä itseään ihan hevillä täyteen käyntivaraan. Jos vaan onnasi saada Swatchgroup Finlandin sepät puhelimen päähän, niin vois kysäistä mitä kannattaisi/pitäisi tehdä.

Tuo nahkea käynttinlähtö ja erityisesti se että että ei meinaa virota vetämälläkään kyllä minusta indikoi sitä että huoltoon vain lähimpään valtuutettuun Omegahuoltoon. Siellä selviää koneiston versiokin. Toki jos saat Swatchgroup Finlandin sepät puhelimen päähän, niin heiltä saat varmasti tarkemmat ohjeet.

Speedmaster 2915 vm. 1959 tietenkin :)

2915-1.jpg

Vs: Kuukello

Oman kokemuksen mukaan suomessa arkipuhekielessä kuukelloksi kutsutaan kaikkia Speedmaster Professional kelloja joissa on vaan musta taulu...

Tarkkoja jos ollaan niin kaipa oikea kuukello on se joka on käynyt kuussa, esim. malli 105.012 omegan koneistomallilla 321 , vuosimallia -65 - -69.

Minulle on itselleni hieman epäselvää tuo professional teksti taulussa, oman käsityksen mukaan teksti tuli vasta sen jälkeen kun Omega ymmärsi että sen kanssa ollaan käymässä tai käydään tai ollaa jo käyty kuussa. Olisiko tällöin aito kuukello se jossa ei lue mitään kuusta, NASAsta eikä Professionalista? En tiedä.

Sain Swatchin sepän tänään puhelimen päähän, ja hän epäili "käynnin kuivahtamista"; luulen, että tiuku on ottanut aurinkoa ikkunassa keskivertoa pidempään, joten käytetään lähiviikkoina avattavana maahantuojalla.

Itse tykkään suklareista ja olen kova James Bond elokuvien ystävä, niin kävin katsomassa Omegan sivustolla ns. James Bond suklaria jossa indexit oli merkitty ihan normisti, mutta seiskan kohdalla indexinä luki 007.
Ajattelin heti, että voinko olla niin hassu Bond-fani että ostan tuon kellon, mutta kyllä! Olen niin hassu että, se saattaa olla seuraava hankinta.
Kyllä isoveljeni pyörittelisi päätä kun näyttäisin sitä Omegaa, hän kun ei ole kellomiehiä ja aina naureskelee minun kellojutuille :D

Itse miellän kuukelloksi speedmaster professionalin manuaalivetoisena, hesaliitti lasikkeella ja umpinaisella takakannella (ikkunan saatan ehkä kelpuuttaa, mutta mielummin ei).

Tarkistin juuri ja itse asiassa Omega Speedmasteria on tehty 29 eri referenssi versiota aikojen saatossa jos kriteerinä on hesaliitti, kiinteä takakansi. Mukaan ei ole laskettu display back, eikä LE versioita.
Lisäksi useammalla ref. on vielä ns sub referenssi, jossa on hyvin pieniä eroavaisuuksia.
Esim ensimmäinen Speedmaster 2915-1, löytyy myös 2915-2 ja 2915-3, eroina on tässä tapauksessa vain takakansi, tarkemmin, ekassa tyhjä, toisessa Speedmaster teksti reunalla ja kolmannessa keskellä, Seahorse logon yläpuolella. jne jne.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 294
Jäsenet
7 667
Uusin jäsen
Tommi_P
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back