Omega

Vs: Omega

Tuntuu, että varsin nihkeäksi on muuttunut Omegan alennuspolitiikka ellei ole kunnon suhdetta AD:iin.
Itse olen hankkinut käytettynä, kun tarjotut alennusprosentit on luokkaa 10-15% ja uutta vastaavia käytettyjä voi löytää 30-40% välillä.

EJL sanoi:
Tuntuu, että varsin nihkeäksi on muuttunut Omegan alennuspolitiikka ellei ole kunnon suhdetta AD:iin.
Itse olen hankkinut käytettynä, kun tarjotut alennusprosentit on luokkaa 10-15% ja uutta vastaavia käytettyjä voi löytää 30-40% välillä.
Eli voisi jopa sanoa että tällä hetkellä Sunisen verkkokaupan kampanjan -20% alkaa jo olemaan siitä paremmasta päästä?

Vertti sanoi:
EJL sanoi:
Eli voisi jopa sanoa että tällä hetkellä Sunisen verkkokaupan kampanjan -20% alkaa jo olemaan siitä paremmasta päästä?

Omien kokemusten perusteella en tuollaisia alennuksia ole saanut AD:ltä, mutta suoraan sanottuna en 20% alennuksella olisi vielä Omegaa itselleni ostamassa. Omega on nostanut hintojaan mielestäni suhteettomasti ja arvonalennus on liian iso.
Huomioi kuitenkin, että nämä on omia ajatuksiani ja monella muulla voi olla eri mielipiteet ja kokemukset.

Edit. Ja alennukset vaihtelee paljon mallien halukkuuden mukaan.

EJL sanoi:
Vertti sanoi:
EJL sanoi:

Omien kokemusten perusteella en tuollaisia alennuksia ole saanut AD:ltä, mutta suoraan sanottuna en 20% alennuksella olisi vielä Omegaa itselleni ostamassa. Omega on nostanut hintojaan mielestäni suhteettomasti ja arvonalennus on liian iso.
Huomioi kuitenkin, että nämä on omia ajatuksiani ja monella muulla voi olla eri mielipiteet ja kokemukset.

Edit. Ja alennukset vaihtelee paljon mallien halukkuuden mukaan.
Näinpä. Tuo arvonalennus lähentelee 500 euroa ostaessa ja tuhatta euroa vuoden käytön jälkeen. Järkevintä taitaa olla laittaa ostohousut kaappiin ja ostaa tuo vähän käytettynä kun hyvä löytyy.

Edit: järkevintä olisi vaihtaa harrastusta.

Hitusen on nyt intoiltava Omega Seamaster Professionalista. On tämä hieno peli.

13671177_293049627723870_94117990_n.jpg

13768295_167356717022513_1248521901_n.jpg

13827457_1011769445602611_1501958471_n.jpg

13652009_1575974099372651_365880136_n.jpg

En tiedä onko Speedyllä eri prosentit, mutta hakiessani AT:ta ja SMP:tä kaikki liikkeet antoivat lähtökohtaisesti -20%, tasan.

vhild sanoi:
En tiedä onko Speedyllä eri prosentit, mutta hakiessani AT:ta ja SMP:tä kaikki liikkeet antoivat lähtökohtaisesti -20%, tasan.

En tiedä johtuuko sitten omasta habituksesta, kun ei todellinen kaupanteko tunnu kiinnostavan.
Edellinen kyselyni oli vanhan mallisesta Ploprof 1200:sta(!), joka on niin epäsuosittu malli kuin olla voi ja minulle tarjottiin alle 10%(!!!!) alennusta.
Meinasin tukehtua tarjouksen kuultuani. Euroopassa pelkät pyyntihinnat kolmatta tonnia edullisemmat kuin saamani tarjous.

Veikkaisin, että suosituimmista malleista joita valmistetaan enemmän, myönnetään suuremmat alet?

vhild sanoi:
Veikkaisin, että suosituimmista malleista joita valmistetaan enemmän, myönnetään suuremmat alet?

Suosituimmat mallit on yleensä vähiten alennettuja, koska kauppa käy ilmankin esim. Daytona.
Tuo Ploprof sen sijaan on ollut hyllyssä lähemmäs 2 vuotta, ehkä jo pidempäänkin.

EJL sanoi:

Kyselin tuossa reilu viikko sitten Speedmasteria ja perus Diver 300 seamasteria niin alennusprosentit alkoi heti 30%. Pitänee harkita. Mitäs olette mieltä Seamaster Diver 300 uusimmasta mallista.

JEK sanoi:
EJL sanoi:

Kyselin tuossa reilu viikko sitten Speedmasteria ja perus Diver 300 seamasteria niin alennusprosentit alkoi heti 30%. Pitänee harkita. Mitäs olette mieltä Seamaster Diver 300 uusimmasta mallista.

Laitapas YV:llä mistä sait tuollaisia tarjouksia niin saattavat saada uuden asiakkaan.

EJL sanoi:
JEK sanoi:
EJL sanoi:

Laitapas YV:llä mistä sait tuollaisia tarjouksia niin saattavat saada uuden asiakkaan.

Nyt näkyy Sunisella olevan nettitarjous ainakin Facebookissa -30% kaikki sveitsiläiset kello mm. Omega.

Hieman polttelisi ostaa PO 8500 45.5mm. Mutta, olen ihmetellyt, että miksi niitä on niin hirveästi myytävänä hyvin vähän käytettynä? En ole moista päässyt vielä luonnossa käpistelemään, joten henk. koht. fiilistä siitä miten se istuu ranteeseen ei ole. Paksuutta (16mm muistaakseni) on kritisoitu jonkun verran maailmalla.

Onko mitään fiilistä siitä, miksi niistä luovutaan (mielestäni) huomiota herättävän paljon? Niitä tuntuu olevan täälläkin lähes viikoittain kaupan, puhumattakaan ulkomaisista paikoista. Vai olenkohan vain kiinnittänyt niihin enempi huomiota nyt, kun kellokuume on päällä? ;)

Viime aikoina on ilmestynyt monta 2008-2010 PO:ta mutta uudenkarheita 8500 minusta vähemmän, ja ero voi olla toki katsojankin/näkijän silmissä. En ole varmaan yhtä aktiivisesti seurannut niitä.

Joskin se on minusta kiehtovimpia Ompuista joka tapauksessa, todella kaunis viimeistely ja kivat detaljit. 45,5 mm ei ole valtava, jos silmä on tottunut isoihin suklareihin eikä vierasta painavia kelloja.

Koko ei tulle olemaan ongelma. Mulla on isoja suklareita hurumycke ja useampikin menee paksuudessa ohi PO:sta - Zululla varustettuna. Ihan raakana en nyt ensietsimällä löytänyt yhtä paksua, taisi paksuin olla jossain 15+mm tienoilla. Koitin hakea kokovertailua ja löytyikin yksi kello, joka on 47+mm kruunu mukaanlukien ja 50+mm lug-to-lug. Ei tunnu vielä liian isolta, eikä mielestäni näytäkään siltä.

Ajattelin ensin PO 2500:sta, koska siinä on silmääni enemmän miellyttävät taulun numeroinnit (ja olisi hilpun ohuempikin) mutta niiden hinnoittelu käytettynä on senverran korkea, ettei siinä ole oikein mitään järkeä vrt. 8500.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 171
Jäsenet
7 604
Uusin jäsen
Seamaster AT150
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back