Rolex

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Binh
  • Aloitettu Aloitettu
Valitsetpa kumman tahansa, DJ tai Explorer, niin et voi mennä pieleen. Molemmat erittäin hyviä vaihtoehtoja ja todellisia klassikkoja. Lisäksi molemmat mallit ovat vielä jotakuinkin saatavilla, etenkin DJ.

Itselläni oli TT DJ41 fluted bezelillä ja jubilee-rannekkeella, ja aivan hyvin toimi arkikellona. Vedenkestävyyskin 100m eli täsmälleen sama kuin Explorerilla. Tosin jos nyt hankkisin DJ:n uudestaan, valitsisin juuri tuon 36mm mallin 41:n sijaan.

Mitä rannekkeeseen tulee, vaikka kaikki Rolexin teräsrannekkeet on erittäin laadukkaita, Jubilee on mielestäni mukavin ja heittämällä oma suosikkini, aina kun mallin luonne ei vaadi Oyster-ranneketta (eli niin DJ:ssä kuin GMT Masterissäkin, samoin Skydwellerissä). Kuten yllä mainittu, Jubileessa ei naarmutkaan niin helposti näy, vaikka olisi kultaiset keskipalatkin.

Eräs yksityiskohta joka ei yllä vielä tullut esille on, että DJ luonnollisesti tulee päivyrillä ja kykloopilla varustettuna, kun taas Explorer on päivyritön. Riippuu omista mieltymyksistä kumpaa pitää parempana, date vs. no date. Kykloopista näkee usein kommentointia keskustelupalstoilla, mutta itseäni se ei häiritse yhtään - päinvastoin, se on olennainen osa tiettyjä Rolexin malleja, DJ etunenässä. Ja jos kyklooppi sattuisi häiritsemaan, niin noita malleja ilman sitäkin on tosiaan tarjolla. Ilmeisesti ei kuitenkaan ongelma sinulle, koska DJ on mukana harkinnassa. Päivyri voi olla ihan hyödyllinen arkikäytössä, vaikka ei toki välttämätön.

Luen viesteistäsi että TT DJ 36 olisi se ykkösvaihtoehto. Go for it! ;)

(Oikeasti toki kannattaa kokeilla kaikkia vaihtoehtoja, jos mahdollista. Jos päädyt DJ:hin, niin vahva suositus fluted bezel/jubilee -kombolle, joka on paitsi hieno, myös täydentää hyvin toisiaan.)

Suomalainen kun ei usko mitään ennen kuin itse näkee ja kokee... Tuli tilattua päivyritön supi. Jono kuulemma vuosia. En usko. Mutta katsotaan. Aikaa on.

Minäkin olen saanut saman vastauksen. Kyselin seadwelleria sähköpostilla. On siitä jo aikaa, enkä usko, että saan kelloa koskaan. Yhden olen uutena ostanut aiemmin. Ei taida vaikuttaa. Jostain luin, että pitäisi käydä kivijalassa kertomassa, että olen kiinnostunut. Ehkä käyn ohikulkiessa. Onneksi ei ole kiire.

Niin kovasti ei polttele, että maksaisin jollekin käytettyjen kauppiaalle extraa. Tuntisin itseni aivan hölmöksi. Jostain syystä näillä kauppiailla on uusia melko tasaisesti myynnissä.

Siis laitoin jo tilauksen sisään. Kyllä sen saa. Sitä varten kauppiaat ovat olemassa. Eikä todellakaan tarvitse käydä mitään kertomassa mihinkään. Tämä siis ei ollut hyökkäys sinua tai sinun kirjoitustasi kohtaan, vaan ihan vaan tiedoksi ja huomioksi kaikille, jotka haluaa kellon. Kauppias kyllä myy kun maksetaan. Aivan huuhaajuttuja nuo amerikkalaisten vouhotukset noilla kansainvälisillä foorumeilla. (noh, maailman typerin kansa)

Eli tilaus vaan rohkeasti sisään. Aivan takuulla saat sen meritvellerin ennemmin tai myöhemmin. Ja se on tasan sama, miten tilauksesi teet. Itse tein soittamalla puhelimitse.

Voihan se olla, että joku tovi siihen menee, ei siinä. Kuten totesin, aikaa minulla on odotella.
Sitä paitsi olen melkoisen varma, mistä nämä niin sanotut jonot ja hevonpaskan jonotuslistat johtuvat. Mutta koska en täysin varma vielä ole, niin palataan tähän sitten aikanaan. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että tämä on samalla eräänlainen "testi" siitä, että pitääkö arvioimani teoria paikkansa.

Ja sama täällä. Euroakaan en ylimääräistä maksa, varsinkaan näille "harmaille". Aion jopa tinkiä, kunhan aikanaan puhelin soi ;)

Siis laitoin jo tilauksen sisään. Kyllä sen saa. Sitä varten kauppiaat ovat olemassa. Eikä todellakaan tarvitse käydä mitään kertomassa mihinkään. Tämä siis ei ollut hyökkäys sinua tai sinun kirjoitustasi kohtaan, vaan ihan vaan tiedoksi ja huomioksi kaikille, jotka haluaa kellon. Kauppias kyllä myy kun maksetaan. Aivan huuhaajuttuja nuo amerikkalaisten vouhotukset noilla kansainvälisillä foorumeilla. (noh, maailman typerin kansa)

Eli tilaus vaan rohkeasti sisään. Aivan takuulla saat sen meritvellerin. Ja se on tasan sama, miten tilauksesi teet. Itse tein soittamalla puhelimitse.

Voihan se olla, että joku tovi siihen menee, ei siinä. Kuten totesin, aikaa minulla on odotella.
Sitä paitsi, olen melkoisen varma, mistä nämä niin sanotut jonot ja hevonpaskan jonotuslistat johtuvat. Mutta koska en täysin varma vielä ole, niin palataan tähän sitten aikanaan. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että tämä on samalla eräänlainen "testi" siitä, että pitääkö arvioimani teoria paikkansa.

Ja sama täällä. Euroakaan en ylimääräistä maksa, varsinkaan näille "harmaille". Aion jopa tinkiä, kunhan aikanaan puhelin soi :D
Kerkesin onneksi omani ostaa käytettynä vielä kun hinta laski kaupasta hakiessa.

Muuten saa kauppias minun puolesta tehdä myyntipäätöksensä niinkuin haluaa, ainoa mihin toivoisin puuttuvan ovat nuo ammattiflippaajat. Onhan se vähän huonoa mainosta, jos suomenkokoisessa maassa facebookin ryhmässä sama jamppa flippaa jo viidettä uutta rolexia, muiden odottaessa ensimmäistä. Joskus vitsillä sanoin, että saisivat kaivertaa kellonpohjaan ostajan nimen. Pikkuhiljaa alkaisin olla tämän kanssa tosissaan.

Aiemmin kuvittelin näiden kellojen olevan Tax-free kampetta. Ilmeisesti olin väärässä kun rajojen kiinni laitto ei hidastanut trokareita lainkaan. Tieten sitä ollaan kaikilla lähialueiden AD:lla omalla, vaimon, lasten ja lemmikkien nimillä jonossa.

Rolexille tilanne nykyisellään erinomainen kun tavara lentää hyllystä. Pelkään kyllä, että tämä jossain vaiheessa osuu valmistajan omaan nilkkaan tavalla tai toisella.

Viimeksi muokattu:
Olen siis tilannut sen kellon. Parista eri kaupasta odottelen. Jos/kun kelloa pääsee sovittamaan, siinä kai sen tietää haluaako kellon vai ei. Toki kannattaisi ostaa joka tapauksessa, mutta käyttöä varten sitä olen hankkimassa. Minun nimikirjaimia ei tarvitse kaivertaa pohjaan :)

Olen siis tilannut sen kellon. Parista eri kaupasta odottelen. Jos/kun kelloa pääsee sovittamaan, siinä kai sen tietää haluaako kellon vai ei. Toki kannattaisi ostaa joka tapauksessa, mutta käyttöä varten sitä olen hankkimassa. Minun nimikirjaimia ei tarvitse kaivertaa pohjaan :)

Hyvä juttu. Kyllä se sieltä tulee. Kyse on vain siitä, montako hintojen korotusta tulevat sinulla maksattamaan. Ja sehän puolestaan on riippuvainen uusien tilauksien määrästä.
Joo, minulle on myös aika tavalla sama, nouseeko arvo eli ei. Submariner on ennestään tuttu kapine, joten sillä uskalsin tilata sen näkemättä. Toki hieman se on vuosien varrella muuttunut, mutta ei niin paljon. Ja joo, käyttöön tulee täälläkin. Saa kohdata veden, pölyn, paskan ja naarmut. Kymmenen vuoden välein vaan huoltoon, ja entistä ehompana sieltä takaisin, jos vain elonpäiviä riittää. Massavalmistetusta metalliklimpusta kuitenkin kyse.

Kerkesin onneksi omani ostaa käytettynä vielä kun hinta laski kaupasta hakiessa.

Muuten saa kauppias minun puolesta tehdä myyntipäätöksensä niinkuin haluaa, ainoa mihin toivoisin puuttuvan ovat nuo ammattiflippaajat. Onhan se vähän huonoa mainosta, jos suomenkokoisessa maassa facebookin ryhmässä sama jamppa flippaa jo viidettä uutta rolexia, muiden odottaessa ensimmäistä. Joskus vitsillä sanoin, että saisivat kaivertaa kellonpohjaan ostajan nimen. Pikkuhiljaa alkaisin olla tämän kanssa tosissaan.

Aiemmin kuvittelin näiden kellojen olevan Tax-free kampetta. Ilmeisesti olin väärässä kun rajojen kiinni laitto ei hidastanut trokareita lainkaan. Tieten sitä ollaan kaikilla lähialueiden AD:lla omalla, vaimon, lasten ja lemmikkien nimillä jonossa.

Rolexille tilanne nykyisellään erinomainen kun tavara lentää hyllystä. Pelkään kyllä, että tämä jossain vaiheessa osuu valmistajan omaan nilkkaan tavalla tai toisella.

Noin se muuten varmaan pitkälti menee näiden trokareiden suhteen. Eli hetkellinen kellon haltija/omistaja ennen sen harmaata eteenpäin myyntiä on muuten varmasti ihan joku muu kuin mitä jonotuslistassa lukee.

Sitä vaan mietin, että kun Suomessa ollaan, niin kas kun verottajaa ei ole alkanut kiinnostamaan tämä kuvailemasi "ammattiflippaajien" toiminta. Vai tekevätkö lie yrityksen nimissä sitä?

Viimeksi muokattu:
Noin se muuten varmaan pitkälti menee näiden trokareiden suhteen. Eli hetkellinen kellon haltija/omistaja ennen sen harmaata eteenpäin myyntiä on muuten varmasti ihan joku muu kuin mitä jonotuslistassa lukee.

Sitä vaan mietin, että kun Suomessa ollaan, niin kas kun verottajaa ei ole alkanut kiinnostamaan tämä kuvailemasi "ammattiflippaajien" toiminta. Vai tekevätkö lie yrityksen nimissä sitä?
Taitaa verottajalla olla sen verran rajalliset resurssit, ettei kovin pienistä summista liikahda. Käteiskaupoista lisäksi menee kovin huonosti tietoa verokarhulle saakka. Toisaalta kyllä facebookin ryhmissä väkeä toimii sillä tasolla, että ALV-velvollisuudet/vastaavat tulee tutuksi, mikäli käry kävisi.

Jos joku ammattiflippaaja tätä lukee, annan ilmaiseksi sellaisen neuvon, että kannattaisi suosiolla maksella pääomaveroja, mikäli pääsee voitonpuolelle. Pidät homman sijoitustoimintana ammatin harjoittamisen sijaan. Riskit ovat ikävähköjä, jos verokarhu saa verekseltä kiinni ja päättää alkaa hankalaksi. Siinä saattaa pääomatulot pahimmillaan muuttua ansiotuloiksi ja myynti suoraan tuloksi. Mikäli oikein paska mäihä käy pääset tutustumaan arvioverotuksen ihmeelliseen maailmaan. Lopputulemana on soppa, jossa parhaasta arvioidusta vuodesta katsotaan taso, jolla arvioidaan tuloja historiaan. Tämän jälkeen sama rumba alkaa henkilöverotuksesi osalta. Tässä kyllä kärjistetty raakasti, mutta pahimmillan voi mennä näinkin.

Kolikon toinen puoli taaseen saattaa olla se, että kelloilla tehdään laittomasta rahasta laillista. Takavuosina lueskelin juttua, jossa oli arvioitu taidepuolen silloisen hintarallin johtuneen pitkälti rahanpesusta. Sama olisi ainakin teoreettisesti mahdollista kellojen kanssa. En ole koskaan kuullut kenenkään sanoneen, että kysyttiin rahan alkuperää kelloa ostaessa.

Viimeksi muokattu:
Hyvin kirjoitettu. Verottaja on myös siitä ikävä "kaveri", että se ei ihan hevillä rauhaan jätä eikä unohda, jos sitä uunottaa kerrankin ja siitä kiinni jää.

Kiinnostuneena seuraan, milloin kello ilmestyy ranteeseen. Suomessa myyjien toiminta lienee tolkumpaa kuin vaikkapa Jenkeissä, mutta jos kelloja tulee liikkeeseen vain muutama vuodessa ja jonossa on N ihmistä, ja välistä aina lipsahtaa trokarille jollain konstilla, niin meneekö siinä vuosi, viisi vai viisitoista jää nähtäväksi. Voineeko Rolexin "jonotuspaikkaa" testamentata?

No juu. Kiinnostaa kyllä tosiaan katsoa, että kuinka kauan lopulta menee.. Toki jossain kohti raja tulee vastaan jos ja kun itsekunnioitusta on tippaakaan jäljellä, mutta kyllä tässä nyt voi ihan vaikka silkkaa ilkeyttään muutaman vuoden odotella. Ans kattoo...

Itsekin odottelen omaa subiani. 8kk nyt jonottanut, ja tilaus hetkellä tosiaan puhuttiin muutamasta vuodesta.

Pre-owned-puolella hinnat nousseet rajusti lyhyen koronakuopan jälkeen. Näettekö viitteitä siitä, että korjausliikettä tulisi? Onko malleja, joissa mielestänne hinnat ovat nousseet maltillisemmin, kuin toisten?

Pre-owned-puolella hinnat nousseet rajusti lyhyen koronakuopan jälkeen. Näettekö viitteitä siitä, että korjausliikettä tulisi? Onko malleja, joissa mielestänne hinnat ovat nousseet maltillisemmin, kuin toisten?
Kerrankin onnistui ajoittamaan oston pohjalle, vaikkakin tuli valittua malli, jonka hinnat vähiten nousseet.

Air-King ei ole lähtenyt vielä laukalle, vaikka hinnat maltillisesti nuosseet. Aika sopuhintaan meni lopen Pirkan kellossa myynnissä ollut pari kuukautta sitten, taisi mennä alle uuden kevyen alennuksen jälkeen. Tästä en 100% varma, muistikuvat hataria.

Outo ilmiö on se, että Air-kingissä tuntuu olevan kovaa eroa suomen ja maailman hintojen välillä. Tälläkin hetkellä näyttää yksi kotimaan myyntiliikkeistä laittaneen Air-kingin myyntiin ainoastaan chronon puolella. Ainahan nuo hinnat chronossa koholla, mutta Air-Kingin osalta näyttää olevan tuntuva hauenleuka. Eli hintaero suurempaa kuin muilla Rolexeilla.

Veikkaan, että väki jo alkanut vahvasti spekuloida mallistosta tippumisella. Vielä on varastossa toissa sukupolven valkokultaisia explorerin numeroita ja milgaussin osaa, kun ei ole lopetusilmoitusta tullut ;)

Kiinnostaisi ostaa Rolex subi, kävin liikkeessä kyselemässä, mutta jonotusaika on 10 vuotta mistä olette kellonne ostaneet?

Kiinnostaisi ostaa Rolex subi, kävin liikkeessä kyselemässä, mutta jonotusaika on 10 vuotta mistä olette kellonne ostaneet?
Kuinkakohan pitkä jono Daytonaan on jos Subiinkin on 10 vuoden jono?

Tähän ongelmaan tuntuu olevan muutama eri ratkaisuvaihtoehto.
  1. Valitse jokin toinen kello jonka suoraan hyllystä ja siitä saa hyvän alennuksen AD:lta ostaessa.
  2. Lisää nimesi "listalle" ja odottele mahdollisesti joskus saapuvaa kelloa. Käyt muutaman kuukauden välein AD:lla kyselemässä kelloa ja todella hyvällä tuurilla voit kellon saada. Jos myyjä sattuu tykkäämään sinusta.
  3. Ilmoita AD:lla, että olet valmis ostamaan esimerkiksi noin 40k maksavan täyskultaisen timantti Lady-Datejustin samalla kun ostat Subin. Uskon, että Subi maagisesti ilmestyy todella nopeasti ellei löydy jopa heti takahuoneesta.
  4. Ostat Subin harmailta markkinoilta / flippaajalta ja maksat siitä tuhansia euroja preemiota.

Subi taitaa olla tällä hetkellä aika haastava malli saada. LKatajisto tuossa hyvin summasi olemassa olevat keinot. Ei muuta kuin kiltisti jonoon odottamaan.

Kannattaa tutkiskella vielä yhtenä vaihtoehtona haluaako aidosti Rolexin subin, vai onko se ajatus rolexin subin omistamisesta päällimmäisenä. Eli koska kaikki muutkin haluaa, niin täytyy saada itselle. Tätä ei saa käsittää väärin, hyvä kello on kyseessä. Erinomaista tarjontaa vaan tuossa käytetyn Subin hinnassa on paljon kilpailijoilla. Jos saa uuden hinnalla mielestäni vielä menee. Kun aletaan maksamaan tuhansia euroja ylihintaa tai tuplahintaa kuten tietyistä väreistä maksetaan saattaisin omalla kohdalla vaihtaa merkkiä kokonaan. Esimerkiksi Blancpainit ovat tuossa hinnassa hienoja. Omalla rahalla jos olisin liikkeellä, menisi nykyhinnoilla Yachmaster edelle. Sitä tuntuu saavan uutena ja käytettynä paljon helpommin ja kellona hienompi. Tämä tosin mielipidekysymys.:

yahct.jpeg

Jos subi pakko saada, harmaat markkinat se nopein tie kiinniottoon. Eli kahlata Ranneajat, Sepänviisarit, kellokonttorit ja kumppanit. Myös Rolexin parissa suomalaisessa Facebook ryhmässä on henkilöitä, joilla kelloa pelottavan usein myynnissä. Rolexeissa melkein suosisin noita harmaita kauppoja suoraan kuluttajalta ostamisen sijaa. Hinnoissa ei tunnu olevan eroa ja kaupanteko aina helpompaa ammattimyyjän kanssa. En tuohon L.Katajiston kertomaan 3) vaihtoehtoon menisi, harmaa kauppa loppupelissä halvempi.

Lisäkommentti vielä, jos subi on se juttu, niin osta subi. Korvikkeet eivät yleensä lämmitä pitkään. Jos vielä epävarmuutta, loistavia kelloja saa edullisemminkin.

Oma Rolex tuli hankittua Ranneajan kautta. Malli tosin sieltä vähiten halutusta päästä, niin sai alle uuden hinnan takuun alaista kelloa vielä toissa talvena. Sepänviisarin kanssa myös ollut kaupoilla, tosin ei rolexista. Molemmilta tohtii tilata. Toki käytetyn kellon kaupassa aina omat riskinsä. Yhden kellon kohdalla, kohta lähtee neljäs kuukausi liikkeelle takuuhuollossa...

Viimeksi muokattu:
Oletko sovittanut sitä subia? Käy jollain käytettyjen kellojen kauppiaalla kokeilemassa. Virallisella jälleenmyyjällä sovittaminen voi olla vaikeaa, kun kelloja ei ole. Jos kello tuntuu hyvälle, niin eiku jonoon. Odotellessa ehtii hyvin hankkia muita kelloja ja saattaa käydä niin, että huomaa niiden olevan parempia. Kuumekin voi laskea. Jos joskus se subi sitten tulee ja hintataso on ehkä entisestään noussut, kävelet siitä Lindroosilta suoraan vaikka sepälle, saat hyvät lomarahat.

Kuulin sellaista, että teräskultamalleja saattaisi saada paremmin. Viestistäsi sain odotusajan perusteella sellaisen käsityksen, että teräsmalli hakusessa.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 157
Jäsenet
7 602
Uusin jäsen
Zakdabv
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back