Ketju pikkukysymyksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avei
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Ketju pikkukysymyksille

"Lava" Sormukset ym korut ja mikä ettei kellotkin esitellään niiden päällä. Jotain tän tapaista muistelen mutta tieto ei ole varma.

Eiks se ole levy... ainakin missä sormukset on... :what

nappe74 sanoi:

Tuotakin termiä olen joskus kuullut.
Ehkäpä joku kelloseppä valaisisi asiaa.

Kellox sanoi:
nappe74 sanoi:

Tuotakin termiä olen joskus kuullut.
Ehkäpä joku kelloseppä valaisisi asiaa.

Kaikissa liikkeissä missä olen ollut töissä, niin lavaksi niitä on kutsuttu.

Dodi, nyt ois sellanen kysymys että onko olemassa vertailu taulukkoa keloille (Coil)?
Tahi ylipäänsä onko olemassa erilaisia vertautaulukoita esim stemmeille jne?
Akuollehan noita löytyy mutta muille osille.
Jos sellaisia löytyy netin syvyyksistä niin saiko niihin linkkejä?
Nyt alkaa tuntumaan siltä että koneella menee osien etsimiseen enemmän aikaa kuin itse työhön.

Kellox sanoi:
Dodi, nyt ois sellanen kysymys että onko olemassa vertailu taulukkoa keloille (Coil)?
Nyt alkaa tuntumaan siltä että koneella menee osien etsimiseen enemmän aikaa kuin itse työhön.

Stemmit on koneistokohtaisia, ei vaihtokelpoisia. Kelat on toki mitoitettu ajopiirin mukaan, eli samalla induktanssilla oleva kela toki toimii, mekaanisesti se tuskin sopii.

Kyllä se todellisuutta on, että osien etsintä, varsinkin vanhoissa kaliipereissa vie eniten työaikaa ja usein joutuu tilailemaan niitä mitä kummallisimmista paikoista.

-P

pasiz sanoi:
Kellox sanoi:

Stemmit on koneistokohtaisia, ei vaihtokelpoisia. Kelat on toki mitoitettu ajopiirin mukaan, eli samalla induktanssilla oleva kela toki toimii, mekaanisesti se tuskin sopii.

Kyllä se todellisuutta on, että osien etsintä, varsinkin vanhoissa kaliipereissa vie eniten työaikaa ja usein joutuu tilailemaan niitä mitä kummallisimmista paikoista.

-P

Niistäkin voisitte joskus kirjoitella tarinoita. On se yhtä nöyrää ihailua herättävää kuin katsella tutun tahon entisöivän satavuotiaita ja nuorempia autoja. Etsiä osia ja tehdä itse loput.

arbit sanoi:
pasiz sanoi:
Kellox sanoi:

-P

Niistäkin voisitte joskus kirjoitella tarinoita. On se yhtä nöyrää ihailua herättävää kuin katsella tutun tahon entisöivän satavuotiaita ja nuorempia autoja. Etsiä osia ja tehdä itse loput.

Voisi olla mielenkiintoista, tuo kuvien lisääminen on vaan niin uskomattoman hankalaa tähän foorumiin, ettei ole jaksanut. Ei myöskään tule kuvattua juuri kesken työn, kun ei ole välttämättä mitään tarvetta moisille kuville. Tälläkin hetkellä citizen 6900 kaliiperi, eli naisten 4hz (28800) automaatti työn alla. Mielenkiintoinen tapaus kokonsa puolesta (halkaisija 19,6mm) että käyntinopeuden. Myös 1342 kaliiperilla oleva omega seamaster työn alla, tässä hienoutena on itsenäinen tuntiviisari ja moottoriajoinen ajansäätö. Todellinen reissumiehen kello.

-P

Oletko huomannut, että kuvia voi liittää suoraan viesteihin ilman ulkoisia kuvapankkeja?

kanikune sanoi:
Oletko huomannut, että kuvia voi liittää suoraan viesteihin ilman ulkoisia kuvapankkeja?

wtf, ja nyt vasta tämä mulle kerrotaan... Kauheet threadit ollut miten aijaata ja puijaata käytetään, ja kaikessa hiljaisuudessa on väännelty tälläinen ominaisuus.

Täytyy varmaan iskeä pari tarinaa ;)

Kuvia voi juu liittää nyt fileistäkin, tai sitten jos on jokin oma saitti, josta saa linkattua pelkkinä urleina suoraan jpg:n image-tagilla, niin toimii kivasti. Minä tosin latailen kuvia vain tietsikalta, en jaksa luurista säätää.

Eli jos dokumentoin jonkun jutskan, niin räpsytän luurilla kuvasarjan ja sitten siitä massamuistina langalla koneelle, publish minne sattuu.

OuuKeyy...
Sit seuraava kyssäri.
Onko ranneke mitaa olemassa, siis samantapaista
kuin sormuksille on?
Eli tuupaamalla mitta ranekkeeseen näkis suoraan kuinka paksulle ranteelle
ranneke-kello yhdistelmä käy.

Päivitystä.

Homma hallinnassa.
Kaverini soitteli ihan muita asioita ja tuli jutta tästä aiheestakin.
Kun oltiin lopetetu niin 15min kuluttua kaiffa soitti uudelleen ja kertoi että firman sorvari
joka hänellä on töissä lupautui sorvaamaan kartio palikat Isommalla ja pienenmällä kartiolla.
Yhdestä palikasta tehtynä palikoiden käyttö olisi ollut hankalaa.

Mittanauhaa on tullut käytettyä, siitä tulee lukema heti ja jämptisti. Poliisi käyttää rannekemittaa, käsiraudoiksi kutsutaan, myös audiofeedback, eli naksahdusten määrästä kuulee ranteen ohuiden.

Sausolta löytyy käsineiden kokomitta, jossa nauha liukuu aukon läpi. Läpimenossa näkyy ympärysmitan lukema. Lukema on tosin tuumina, joten pieni laskutoimitus tarvitaan. Mittanauhaan verrattuna etuna on erilaisten kireyksien helpompi vertailu.

Miksi käsivetoiset hakkaavat yleensä pienemmällä taajuudella, kuin automaatit? Vai olenko erehtynyt tässä suhteessa?

Taitaa johtua lähinnä kellojen historiasta. Käyntitaajuus on kasvanut ja uusia ominaisuuksia, kuten autoveto tullut mukaan siinä sivussa.

Nyt sitten kysymys rannekeista yleensä.
Mikä on ns normaali, iso, pieni? Jos joku luonehtii rannettaan normaalikoiseksi niin
mikät olisi mitat tahi mikä on yleisin miitta? Tiedän että spekolointia mitoista löytyy , heitäkää nyt
te kokeneet omia ajatuksia, noin arvioita, jonkinlaisia raja-arvoja. Tiedän että mittaus on paras tapa varmistaa sopiva ranneke mutta aina kun kysyn kokoa vastaus on "selainen normaali miehen ranne" tai jotain muuta vastaavaa.

No ei tuohon ole mitään oikeaa vastausta. Oma ranne on 21,5cm ja minulle on sanottu, että olen kapea ranteinen. Johtunee mittasuhteista, pitkä äijä ja pitkät kädet.

Kuten jkk totesi, tuskin on mitään keskiarvoja. Ranteen panksuus on aivan yksilöllistä ja lyhyelläkin ns. keskimittaisella kaverilla voi olla parikin senttiä paksumpi ranne kuin esim. mulla (197cm). Oma ranteeni on aika kaponen, mutta taas kämmen sellainen ison miehen lapa. Tekee sen, että esim. Ball, jonka juuri ostin, on metallirannekkeella kaikilla lisäpaloillaan juuri ja juuri sopiva, mutta itse kämmenen pujottaminen aukaistun hihnan läpi on jopa vaikeaa... Onneksi tuossa on kaksi pikapidennystä, jotka helpottavat asiaa. Itse vertaan paljon kellon kokoa siihen kämmenselän kokoon, koska tuo on se combo, joka hihansuun alta näkyy.

Juuri noin, kuten J-P sanoo, samaa pohdiskelin kellonkokoyksinpuheluissani taannoin. Että kämmenen koko on oleellinen osa tuota, ainakin talvisin. Ilman pitkiä hihoja tilanne muuttuu ja ranteen sekä kyynärvarren luusto ja kyynärvarren lihakset osallistuvat varmaan kokonaisuuden harmoniaan silloin enemmän.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 227
Jäsenet
7 625
Uusin jäsen
Krist
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back