Tervetuloa

Suomen suurimmalle kelloaiheiselle keskustelufoorumille

Liity mukaan!

Kysymyksiä Kellosepille

Calle_H

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0
Olen hankkimassa Rolex Explorer 1 39 mm:iin nahkaranneketta. Olen käsittänyt, että ns. curved spring barien hankinta on isolla riskillä edessä, koska suorien jousitappien ja itse kellon väliin jää niin vähän tilaa, että suorilla tapeilla nahkaranneke hajoaa.

Mistä curved-mallisia saa Suomessa hankittua? Onko rannekkeenkin oltava jonkinlaista curved edge-mallia, vai taipuuko nahka sen verran, että perusmalliin saa curved-mallisen jousitapin sisään?

ottot

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0
Hei

Missä mahtaa olla vika, kun -82 vuoden oyster perpetual alkoi postin kuljetuksen jälkeen yhtäkkiä edistämään kohtuu reippaasti. Kello edistää luokkaa 1,5h / vrk. Kaksi kertaa on kokeiltu virittää täyteen nupista, mutta ei vaikutusta.

ottot

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0
Lienee magnetisoitunut. Vie sepälle.
Mystinen ihmeparantuminen tapahtui itsestään. Magnetisoituminen olisi voinut muuten olla kyseessä, mutta tässä tapauksessa käyntiarvot olivat erinomaiset vaikka edisti ronskisti. Joku epäpuhtauden aiheuttama jumi koneistossa lienee ollut syynä.

Tony

Seikos mostly...
Tykkäyksiä
8
Hauskaa jos näin on ;)

Aika harvoin, ainakaan kovin pysyvästi, mikään mekaaninen itsestään paranee. Kannattaa kuitenkin miettiä josko käyttäisi ammattilaisella tsekattavana.

ottot

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0
Hauskaa jos näin on ;)

Aika harvoin, ainakaan kovin pysyvästi, mikään mekaaninen itsestään paranee. Kannattaa kuitenkin miettiä josko käyttäisi ammattilaisella tsekattavana.
Täytyy tarkastuttaa, kiitti!

Kellouutiset

Viimeisimmät keskustelut

Foorumin tilastot

Keskustelut
6 882
Jäsenet
4 234
Uusin jäsen
//LPM
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet